Ingen biltrafik/parkering på Warfvet

14 september, 2021 av Jonna Brattlöw

Vi har genom åren fått låna parkeringsplatser från våra grannar nere på Warfvet, då de har upplåtit en del av sin tomt gratis till oss (innanför en grind på vänster sida på väg ner till Warfvet). Det har dock blivit allt fler som skjutsar sina barn till scoutmötena, vilket gör att biltrafiken kring Warfvet har ökat. Tyvärr har nu situationen blivit ohållbar för de boende kring Warfvet. Utöver att deras gräsmatta blir uppkörd, så har de svårt att köra till och från sina fastigheter, måndag- till torsdagskvällar då vi har scoutmöten.

Vi ber alla föräldrar så långt det är möjligt att inte ta bilen till Warfvet. Om ni måste ta bilen, så vill vi att ni parkerar längre bort, t ex på Blackebergsbacken eller i Södra Ängby. Eftersom det inte finns någon vändplan på Ekbacksstigen, så vill vi alltså inte att någon kör ned på den vägen vid lämning/hämtning.

Endast ledare har tillåtelse från grannarna att parkera på de få grusplatserna som finns innanför grinden.
OBS! Grinden ska alltid vara stängd/låst.

Vi hoppas på er förståelse för detta.
Tack för att ni hjälper till att och visar hänsyn mot våra grannar nere på Warfvet.