Sommarläger 2022: Pirates of the Husarö – vilken fullträff!

16 augusti, 2022 av Björn Sjöstrand

Jag vill tacka alla scouter och ledare som varit med och bidragit till ett fantastiskt läger.

Lägret började för våra äldsta scouter med en segling till Husarö.

Vilket välkomnande våra upptäckare och spårare fick med Jocke Sparv i spetsen!

Mat är godast utomhus och vi är vana att bli bortskämda på våra läger.

Ett soligt piratläger med mycket vattenaktiviteter; segling (Avanti och optimist), paddling och bad (ibland även ofrivilliga).

Vad var roligast? Svaret blev en hel palett av aktiviteter vi provade på. Personligen tror jag att de aktiviteter vi gör i blandade patruller( tillsammans med scoutkompisar från alla avdelningar) toppar listan.

Tillsammans lyckades vi bärga skatten på Husarö och lämnade ön med många goda glada minnen. Våra Äventyrare och Utmanare seglade hem till vårt kära Warfv och passade på att bo över i Badhuset på Skeppsholmen och dagen efter äntrade vi Gröna Lund sjövägen.

Innan jag och min ledarkollega spändes fast på Ikaros, så fick vi frågan om vi också var med på scoutlägret på Gröna Lund – klart vi var det!

Tack alla ledare och scouter för att ni är så positiva, trevliga och ger varandra så mycket energi.  Extra tack till alla ledare för att ni lagt ned mycket innan, under och efter lägret. Ett läger med nästan 100 deltagare kräver mycket planering, förberedelser och efterarbete. Ett läger med Blackebergs Sjöscoutkår ger mycket positiv energi!

Hoppas ni hade lika kul som jag,

Björn Sjöstrand
lägerchef och ordförande i Blackebergs sjöscoutkår