Ledarutbildning

Leda scouting

På hösten erbjuds alla nya ledare i Blackebergs sjöscoutkår att gå kursen Leda scouting. Utbildningen består av tre digitala kursdelar, och två kårgemensamma workshop-tillfällen. Mer info finns här.

Ledarutbildningar – ett sätt att utvecklas som person och som ledare

Scouterna jobbar aktivt med utbildning av både scouter och ledare. Utbildning är ett sätt att utmana och utveckla våra medlemmar, samtidigt som det är en kvalitetssäkring för vår verksamhet.

Du hittar scouternas alla utbildningar på sidan Scouternas folkhögskola >>

Ledardag och aktiviteter för ledare

I början av vårterminen arrangerar kåren en gemensam ledardag för alla ledare och funktionärer i kåren. Vanligtvis har vi ett tema för dagen och kanske får vi besök av våra scoutkonsulenter som håller en utbildning i ett aktuellt ämne. Vi diskuterar kårgemensamma frågor och får möjlighet att lära känna varandra.

Tips! Blackebergs sjöscoutkår vill att så många som möjligt av våra scouter och ledare ska kunna gå de utbildningar man är intresserad av och har avsatt pengar för att subventionera kostnader för utbildningar.
Kontakta Kårstyrelsen om du vill söka subventionering av kurs/utbildning.