JOLLARNA

Välkommen till spåraravdelningen JOLLARNA

Vi träffas på tisdagar kl 18:15-19:45.

Scouting på Jollarna

På Jollarna är vi c:a 25 scouter och 10 ledare som träffas på tisdagar. Ibland träffas vi på Warfvet, vår tomt vid Mälaren där vi har våra båtar (Ekbacksstigen 11 i Bromma). Ibland är vi i Lilla Ängby gård, scoutkårens stuga (Holbergsgatan 4 i Blackeberg, nära Islandstorget). Lilla Ängby gård har under jul- och nyårshelgerna 2023/2024 drabbats av en vattenskada vilken gör att vi i princip inte kommer kunna ha någon verksamhet där under hela våren 2024.
Håll koll på terminsprogrammet så ser ni var vi träffas för aktuellt möte.

Terminsprogram

Terminsprogrammet för våren 2024 finns här:
Terminsprogram-Jollarna-VT24-v3

Om bilar på Warfvet

Vi får inte köra bil fram till Warfvet. Vi rekommenderar att du som bor nära promenerar eller cyklar. Behöver du lämna din scout med bil, parkera i Södra Ängby eller på Blackebergsbacken och promenera sista biten till Warfvet. Tack för att du hjälper till och visar hänsyn mot våra grannar!

Om bilar och parkering vid Lilla Ängby gård

Vi har några parkeringsplatser vid Lilla Ängby gård, men det är på kommunens mark och det kan komma parkeringsvakter. Om du ska stanna mer än några minuter har vi parkeringstillstånd som du kan låna och lägga i vindrutan. Fråga en ledare. Parkeringstillstånden finns i köket.

Scoutskjorta

Information om hur du köper scoutskjorta och kårens scouthalsduk finns på följande sida: Scoutklädsel

Följ vad vi gör

Gå gärna med i kårens Facebook-grupp, Blackebergs Sjöscoutkår. Där kan du följa vad vi gör i kåren, på våra möten samt på hajker och läger. (Det är en privat grupp där du behöver ansöka om att gå med.)

Välkommen till Jollarna!
Zacharias Elinder, avdelningsledare

Dokument att ladda ner

Surrningar för att bygga en bro