unnamed

Välkommen till Warfvet

Blackebergs sjöscoutkår har förmånen att ha ett alldeles eget båtsvarv, med brygga, hamnkontor, liten sandstrand och arbetsskjul där båtarna kan vinterförvaras. Från Warfvet utgår stor del av vår scoutverksamhet, under hela året.

Adress: Ekbacksstigen 11, Bromma (längst ner vid vattnet)
Om du har frågor gällande Warfvet är du välkommen att kontakta Warfvskommittén.

Vid Warfvet ligger våra båtar som används av våra avdelningar vid så gott som varje möte under seglingssäsongen. Kåren har:

• 4 Avanti som passar bra för både seglingsträning på våra möten och på våra lite längre seglingar. Varje Avanti rymmer 4-6 personer.
  • 7 optimistjollar som är perfekta för att lära sig de första grundläggande seglingskunskaperna i.
  • 6 aluminiumkanoter som rymmer 2-3 personer, som används som komplement till våra segelbåtar.
  • 2 följebåtar (motorbåtar) för att kunna hjälpa och instruera scouterna, när de seglar och paddlar själva.

Gott om plats för aktiviteter

På Warfvet finns även gott om plats för diverse utomhusaktiviteter, som att elda, surra och leka. Här finns också vår bastu som används flitigt vid bad både sommar och vinter när vi badar isvak.

Ibland har vi även övernattning på Warfvet när vi har hajk och Warfvet är också platsen för kårens terminsavslutning med märkesutdelning som hålls i juni varje år.

Kontakta Warfvet

Om du har frågor gällande Warfvet är du välkommen att kontakta Warfvskommittén.

OBS! Undvika att ta bilen till Warfvet. Mer info finns här.

Låna kårens båtar

Här kan du läsa mer om vem som får låna våra båtar och hur det går till

Boka bastun

Här kan du läsa mer om vem som får låna bastun och hur du bokar den