Bli medlem i vår kår

Gör en intresseanmälan till Blackebergs sjöscoutkår genom att klicka på nedan länk och fyll i anmälningsformuläret. Sjöscouting är populärt och för närvarande har vi kö till de yngre avdelningarna. Som tidigast kan man börja på scouterna i vår kår samma höst som man börjar årskurs 2.

Barn till föräldrar som aktivt vill bidra till kårens verksamhet (t ex genom att engagera sig som ledare eller funktionär) får förtur till våra platser. Vi tillämpar även syskonförtur.

Anmälan till Blackebergs sjöscoutkår »

Anmälan ny scout

Ange gärna kontaktuppgifter till två föräldrar (i fälten Anhörig 1 resp Anhörig 2), för att öka chansen att få tag i er när det blir aktuellt att erbjuda en plats. Om du som förälder vill engagera dig i kåren som ledare/funktionär, kom ihåg att kryssa i rutan ”Jag som vuxen kan hjälpa till” längst ner i formuläret. Om du vill komplettera din intresseanmälan med ytterligare information kan du alltid kontakta oss via formuläret på följande sida: Kontakt

Anmälan ny ledare / funktionär

Även vuxna/föräldrar som ska börja som ledare eller funktionärer i vår kår behöver bli medlemmar, för att omfattas av scouternas försäkring. Använd samma formulär som finns länkat ovan, men ange ditt eget namn, personnummer och kontaktuppgifter.

Uppdatera dina kontaktuppgifter

När du har gjort en anmälan hamnar du i vår medlemskö. Du kan själv logga in för att se och uppdatera dina lämnade kontaktuppgifter, för att säkerställa att de fortfarande är aktuella.

Mer information finns på följande sida: Uppdatera dina kontaktuppgifter

Medlemsavgift

För information om aktuella medlemsavgifter, se följande sida: Medlemsavgift