Uppdatera dina kontaktuppgifter

Alla som är medlemmar i Scouterna finns i det centralt medlemsregister Scoutnet. Det är viktigt att kontaktuppgifterna i Scoutnet hålls uppdaterade, så att vi kan nå föräldrar till våra scouter om det skulle behövas, och för att informationsutskick och medlemsfakturor ska komma fram.

Logga in i Scoutnet

Som medlem kan du logga in i Scoutnet och redigera dina (och/eller ditt barns) kontaktuppgifter: https://www.scoutnet.se/.
Om både du och ditt barn är medlemmar måste du logga in på era respektive kontaktkort separat.
Om du har angivit samma e-postadress för både dig och ditt barn kan du inte använda e-postadress som användarnamn, då behöver duanvända personnummer eller medlemsnummer som användarnamn.

Om du inte har loggat in i Scoutnet tidigare eller om du har glömt ditt lösenord är det bara att klicka på Beställ lösenord.
Även personer som står i kö för att bli medlemmar i scouterna kan logga in i Scoutnet för att se och uppdatera sina lämnade kontaktuppgifter.

Inställningar för tidning, nyhetsbrev och fakturor

När du är inloggad i Scoutnet kan du ställa in om du vill ha scouternas nyhetsbrev och medlemstidning eller om du vill avbeställa framtida utskick, under avsnitt Prenumerationer och inställningar. Du kan även ange om du vill ha kommande medlemsfakturor med e-post eller vanlig post, genom att uppdatera valet i avsnitt Fakturaleverans.

Mer information om hur du loggar in och uppdaterar dina (och/eller ditt barns) kontaktuppgifter finns i följande användarguide:

Uppdatera dina egna kontaktuppgifter i Scoutnet >>

Kårens avdelningsledare kommer åt att redigera kontaktuppgifter för alla på sin avdelning, så om du har problem med att logga in kan du kontakta din avdelningsledare och be om hjälp att uppdatera ditt eller ditt barns kontaktuppgifter.