viking

Asa-hajken 2023

1-3 december är det dags för årets upplaga av kårens traditionella Asa-hajk, en hajk arrangerad av scouterna på HY för Kustfyrarna, Skutorna och Vindarna. Den här gången får du följa med på en resa till vikingarnas värld.

Tillsammans med Åsgöt och Njord kommer vi att utforska den mystiska tiden då modiga krigare seglade över hav och upptäckte fjärran platser. Vi kommer bland annat att testa gamla vikingaspel och andra roliga vikingaaktiviteter. På kvällen samlas vi runt lägerelden och kanske får vi lyssna till sagor om hjältar och mytiska varelser från den nordiska mytologin. Välkommen på årets upplaga av Asa-hajken, som kommer bli ett riktigt äventyr!

Samling fredag 1 december

• Kusfyrarna: kl 18.20 vid Islandstorget
  • Skutorna och Vindarna: kl 18.30 vid Islandstorget

Vi kommer sedan att åka gemensamt avdelningsvis med t-bana och buss till Träkvistas scoutlokal på Ekerö, där vi kommer att vara under helgen.

• Ta gärna med eget SL-kort, om du har (kåren betalar för de som inte har)
  • Ät middag innan (endast kvällsfika kommer serveras när vi kommer fram på fredag kväll)

Hemkomst

Söndag 3 december kl 14.30, ca vid Lilla Ängby gård

Anmälan

Anmäl är nu stängs. Har du glömt att anmäla dig? Skicka ett meddelande till kårmailen.

• 400 kr för scouter och 100 kr för ledare.
  • Betala till kårens Swish-nummer: 123 48 401 95.
  • Vid betalning ange scoutens namn och Asa

Packning

Packa ditt mod, din upptäckarlust och din vikingaanda, det här kommer att bli en hajk som du sent kommer att glömma!

Packlista Asa-hajken 2023

Har du frågor om hajken, kontakta din avdelningsledare eller skicka din fråga till  kårmailen.
Det går också bra att kontakta Björn Sjöstrand som är hajkansvarig, 072 712 51 20

Välkommen!
Vi på HY ser fram emot att upptäcka vikingatiden tillsammans!

/Kajsa, Sofia, Axel, Edvin, Walter, David, Robin, Jakob, Erik och Axel