Nu kan man anmäla sig till sommarlägret på Bryggholmen

15 april, 2019 av Björn Sjöstrand

Välkommen till årets sommarläger Brattalid

– ett lägeräventyr med Erik Röde!

Följ med på Erik Rödes resa mot nytt land i nordväst.

Tillsammans med Erik Röde utforskar vi det nya okända

landet och bygger oss ett läger på gården Brattalid.

Vecka 32 är det äntligen dags för sommarläger och i år är vi på kårläger på Bryggholmen, en ö i Mälaren inte långt från Enköping. Äventyrare (Kustfyrarna) och Utmanare (HY) kommer att segla Avanti, med en övernattning i båtarna, både till och från lägerplatsen.

Vi bygger vår egen lägerby där vi sover i tält och lagar vår mat tillsammans. Under lägret kommer vi i år att följa i Erik Rödes spår. Förutom dessa programaktiviteter kommer det såklart bli segling, bad, paddling, lägerbål osv.

Lägertid och kostnad:

Ø  Spårare (Sjöbusar och Jollar) tisd 6/8 – fred 9/8. Kostnad: 1 200 kr

Ø  Upptäckare (Skutor) månd 5/8 – fred 9/8. Kostnad: 1 550 kr

Ø  Äventyrare (Kustfyrare) lörd 3/8 – lörd 10/8. Kostnad: 2 400 kr

Ø  Utmanare (Herbetz Yellon) lörd 3/8 – lörd 10/8. Kostnad: 2 400 kr

Ø  Ledare och funktionärer t om 26 år Kostnad: 100 kr

Ø  Ledare och funktionärer över 26 år Kostnad: 600 kr

Förälder: Ta chansen att få uppleva scouting tillsammans med ditt barn.

Vi behöver din hjälp som ledare under lägret.

Till det här lägret söker vi just nu särskilt efter en mat/köks ansvarig. Vi behöver verkligen någon som kan tänka sig att planera för mat och handling samt skapa ett köksschema. Alla ledare på lägret hjälps sedan åt, enl schemat, med matlagningen.

Anmäl dig nu!

För att anmäla dig till lägret skickar du ifylld och underskriven hälsodeklaration till Emma Bergman (Medelpadsg 2, 16253 Vällingby) samt betalar in hela avgiften, enligt ovan, till plusgiro 50 14 65-9, Blackebergs Sjöscoutkår senast den 20:e maj. Skriv ”läger” namn och födelseår samt mailadress, för vart resterande information ska skickas, i meddelanderaden.

Mer information:

Mer fakta om tider, packning och resan till och från lägret kommer senare till dem som har anmält sig. Information kommer också löpande läggas upp på www.blackeberg.scout.se

Fråga gärna din ledare mer om lägret, eller kontakta lägerplaneringsansvarig Emma Bergman, emma.k.bergman@telia.com.

Vi ses i sommar!

Hälsningar från lägerkommittén

OBS! Det finns möjlighet att söka bidrag till lägeravgiften från scoutkåren. Vill du göra det så prata med din avdelningsledare.