Erik från Blackebergs Sjöscoutkår ger sig ut på äventyr med Scouterna i Italien

10 oktober, 2018 av Alexander Wahlgren

Ett livs äventyr

Vad är Explorer Belt?
Det är ett av de största äventyren du kommer uppleva!
Explorer Belt är en utmaning, både fysiskt och psykiskt. Du vandrar i ett främmande land med endast din parkamrat som sällskap i 10 dagar då ni ska vandra minst 160km samtidigt som ni tillsammans med lokalbefolkningen löser utmaningar och uppgifter. Och allt börjar på en okänd plats och målet får ni lista ut på vägen.

Explorer Belt i Italien går under sommaren med 40 scouter vandrandes genom de italienska byarna. Efter vandringen får scouterna tillsammans möjlighet att under en rundresa i landet utforska mer av Italien, dess kultur och historia.

Det finns många äventyr som du kan delta i, läs gärna mer på http://www.scoutservice.se/lager-och-aventyr/scouternas-arrangemang/

På bilden träffar Scouterna Italienska Roverscouter och förbereder sig inför vandringen.

www.facebook.com/EBItalien2018/